Kiadó
 Activision
 
 Fejlesztő
 Infinity Ward
 
 Kategória
 Lövöldözős 
 
 Kiadás dátuma:
 2007-11-01
A COD első  (+kiegészitő) és második nagyon jó részei után, sajnos rosszhirként érte  a PC felhasználókat, hogy a következő, várva várt harmadik rész csak  PS3-ra, Xbox 360-ra és Nintendo Wii-re lesz kapható, de PC-re nem :( ...  de itt a 4. epizód a Call of Duty 4 : Modern Warfare névre hallgató  legújabb COD gyöngyszem, ami ez év vége felé jelenik meg ha minden igaz  PC-RE!!! Igen, igen PC-RE!!! :) ... Ennek a megjelenését is nagyon  várjuk akárcsak a GTA4-nek :)
Az Infinity Ward-ot  nem sok embernek kell bemutatni. A 2002-ben alakult cég fejlesztői  korábban az Electronic Arts-nak gyártották a Medal of Honor sorozatot,  ám a rossznyelvek szerint a kiadó annyira megkötötte kezüket, hogy a  csapatnak elegük lett, és felmondtak az óriásnak. A huszonkét fős csapat  2003-ban leszerződött az Activision-höz, majd elkészítették a Call of  Duty-t, és annak második részét. Több mint száz Game of the Year díjat  és ötven Editor’s Choice serleget söpörtek be a két játékkal, most pedig  felhagyva a náci Németország által sanyargatott Európával, a modern  korba helyezték a Gray Matter-rel és a TreyArch-kal közös sorozatukat.
 
  
 
 „Már a COD1 megjelenése után is eszünkbe  jutott, hogy ugrani kéne egy kicsit az időben” – nyilatkozta a játék  leleplezésekor Grant Collier, az Infinity Ward háromfős vezetőségének  tagja. „Valami ilyesmiről beszélgettünk: ’Kellene helikopter. Na de  helikopterek a világháborúban?’ Aztán leültünk beszélgetni az  Activision-nel, és megegyeztünk, hogy a második rész befejezése után  szabad kezet kaphatunk a folytatást illetően. Így született meg a Modern  Warfare ötlete.”
 
  
 
 Noha a játék az új harcmezőknek  köszönhetően teljesen eltér majd elődjeitől, azért nem kell félteni a  sorozatot. Minden jól megszokott elem jelen lesz a negyedik részben is,  kezdve a taktikai elemektől a hatalmas és látványos összeütközéseken át,  egészen a mesterien kidolgozott látványelemekig. Manapság az UbiSoft  által szállított Tom Clancy játékok (és azon belül is a Ghost Recon  címek) szolgáltatják a minőségi, modern hadviselést feldolgozó  akciójátékokat, így éppen ennek kívánnak most konkurenciát állítani. „A  játék rajongói most azt gondolhatják, hogy taktikai szuperjátékot  készítünk a COD-ból. Pedig nem így lesz. Meghagyjuk az eddig megszokott  élethűséget, a játék főszereplője továbbra is a csapat tagja lesz, nem  pedig vezetője.”
 
  
 
 A Call of Duty 4 (csöppet sem meglepő  módon) a közel-keleti konfliktus helyszíneire repít minket. Többnyire  városi pályákon kell majd helyt állnunk, de az sem lesz ritka, hogy a  sivatagba küldenek minket, hogy biztosítsunk valami utat, vagy fedezzünk  egy konvojt. A városok a szokásos poros, lerombolt, nyomorúságos képet  fogják mutatni, és sosem lehet majd tudni, hogy melyik utcán szaladgáló  kisgyerek derekára lesz bomba erősítve. Láthatjuk majd, ahogy katonai  helikopterek cikáznak az égen, vagy ahogy egy nehézbombázó éppen  megsemmisítő csapást mér távoli célpontjára. Persze mi is utazhatunk  majd járműveken, a felhozatalban lesz többek közt humvee, helikopter,  tank, teherautó, buggy, szakadt merci, meg minden egyéb finomság, ami  kihagyhatatlan egy ilyen játékból.
 
  
 
 A fegyverek terén hasonló változatosság  várható. A hagyományos kézistukkereken kívül lesz távcsöves puska,  rakétavető, páncéltörő, füstgránát, sőt távirányítós rakéta is.  Hívhatunk majd légi segítséget, ebben az esetben csak a koordinátákat  kell GPS-ünk segítségével bediktálni a központnak, és egy harci repülő  pár perc múlva már ki is füstöli ellenségeink főhadiszállását. Nem kell  aggódni tehát, lesz bőven változatosság. A készítők igyekeznek minden  küldetést úgy összeállítani, hogy sose fulladjon unalomba a játék.
 
  
 
 A részletekbe annyira elmerültünk, hogy el  is felejtettük tisztázni, pontosan kik is harcolnak a játékban. Mi  amerikai katonaként kerülünk a senki földjére, az pedig, hogy kik ellen  harcolunk csak a parancsnokunktól (és a fejlesztőktől) függ. Afgán  terroristák, iraki felkelők, orosz fegyverkereskedők, magányos  forradalmárok, és egyéb hasonló rosszfiúk lesznek az ellenségeink, akik  persze mind szívből gyűlölik az amcsikat. Az egyik főellenségünk is  orosz lesz, név szerint Zakhaev, aki zsoldosseregével azt a célt tűzte  ki maga elé, hogy az amerikaiakat kifüstölve a sivatagból egymaga teszi  rá a mancsát Saddam olajmezőire. Óriási, mindenre elszánt haderőt gyűjt  maga köré, tele olyan fiatal és hazafias muszlin harcosokkal, akik  zsigerből lőnek, ha meglátnak egy hamburgerzabálót a sztyeppén. 
 
  
 
 
 A küldetések közt egy földgömbön leshetjük  meg, milyen helyszíneken jártunk már, és éppen hol milyen konfliktusok  folynak a keleten. „A világtérkép nagyon fontos részét képezi majd a  COD4-nek. A gép előtt ülő játékos itt kap információt a feladatáról, és  ez teszi mindenkinek világossá, hogyan épül fel a játék története, és  milyen kapcsolatok vannak a különböző megbízatások között.” – mutatta be  saját ötletét Jason West, az Infinity Ward egy másik vezetője.
 
  
 
 
 Külön érdekesség lesz, hogy küldetéseinket  nem mindig időrendben kapjuk meg. Az első pár megbízás például rendben  le fog zajlani, aztán visszaugrunk majd egy kicsit az időben, hogy  megnézzük, milyen események láncolata vezetett a már letudott  küldetésünkhöz. Apróság, hogy sokszor több csapatnak kell  összedolgoznia. Lesz, amikor a NATO katonákkal indulunk közös akcióba,  de nem lesz ritka az sem, hogy orosz vagy angol egyenruhások társaságát  kell élvezzük. Sőt, az érdekességek itt még mindig nem értek véget,  ugyanis a kampány során többször el kell majd hagyni a rangereket, hogy a  brit SAS osztagot erősítsük.
 
  
 
 A játék jelen állás szerint PC-re,  Playstation 3-ra és Xbox 360-ra készül. Ami a konzolos verziót illeti, a  fejlesztők igyekeznek mindig legalább 60 FPS-en (frame per second-on)  tartani a játékot, a tökéletes háborús élmény érdekében. Minden olyan  elemet kivágnak, amelyik lassítja a motort, de nem kell pánikba esni,  marad így is bőven szemkápráztató látnivaló. A játéktér gyönyörű lesz, a  katonák az utolsó részletig ki lesznek dolgozva, a robbanások és a  tűzharcok pedig olyan igazinak fognak tűnni, hogy a hideg futkos a  hátunkon már csak a trailerek láttán is. A részletek annyira a helyükön  lesznek, hogy még a gépfegyverünkből kipattanó töltényhüvelyek is  dinamikus árnyékolást kaptak. Az emberek bőre nem lesz olyan csúnya  műanyaghatású, mint az Unreal Engine 3.0 által hajtott játékokban,  ruhájuk pedig mozgásukhoz igazodva fog ráncolódni és lengeni.
 
  
 
 Az Infinity Ward nagy hangsúlyt helyez a  tesztelőkre is. Hetente egyszer behívnak egy idegent a stúdióba, hogy  tesztelje a Call of Duty 4-et. Legyen az egy havernak a haverja, egy  ismerős a kávézóból, egy eladó a játékboltból, mindenki hozzátehet  valamit a végső produktumhoz. Mindenki véleményét meghallgatják és  rögzítik, a fejlesztések alatt pedig igyekeznek minden interjúban  elhangzó jó ötletet beleépíteni a játékmenetbe. 
 
  
 
 A cikk végéhez közeledve még nézzünk meg  gyorsan, mit ígér a multiplayer mód. A Call of Duty 2 az Xbox 360 egyik  legtöbbet tolt LIVE játéka volt, napi 50 ezer felhasználóval, így szinte  kötelező, hogy a negyedik rész is nagyot domborítson. A mókába való  csatlakozás előtt beállíthatjuk majd, hogy milyen nadrágot, pólót,  sapkát és kabátot viseljen a karakterünk, továbbá minél többet játszunk  majd, annál jobb felszereléseket, fegyvereket pakolhatunk hátizsákunkba.  A legprofibb játékosok légi csapást is hívhatnak majd egyes játékmódok  alatt, ám ennek részletei egyelőre nem publikusak. A teljesítményünkért  cserébe Achievement pontokat kapunk majd mindkét konzolra.
 
  
 
 Több külföldi újságíró meggyőződése, hogy  az elmúlt 10 év legjobb modernkori FPS-e lesz a Call of Duty 4. Mi még  nem teszünk ilyen kijelentéseket, igaz minket nem is hívott meg az  Activision az amerikai díszbemutatóra. A játék viszont szerintünk is  bitang jó lesz, és már alig bírjuk kivárni az idén novemberben esedékes  megjelenést. Szép karácsonyunk lesz megint!